Knjižnica

e-lektire

Knjižnični fond

  • Knjižni fond: 3802
  • Periodika: 5
  • AV-građa: 192
  • Elektronička građa: 41

Povijest školske knjižnice

Knjižnica Osnovne škole Netretić otvorena je 4. lipnja 2002. godine. Tadašnji ravnatelj škole gospodin Marko Trpčić u svom je govoru “istaknuo da je nakana škole u novoopremljenoj knjižnici stvoriti komunikacijsko središte koje će biti u službi učenika, ali i cijelog mjesta” (Večernji list, 5. lipnja 2002.). Ideju o pokretanju knjižnice za potrebe cijele općine na otvorenju je spomenula i Draženka Polović, tadašnja voditeljica Županijske matične službe Gradske knjižnice “Ivan Goran Kovačić”. Do danas ti planovi nisu ostvareni.  U međuvremenu, knjižnica se razvijala i razvija, tražeći nove putove za zadovoljavanje potreba svojih korisnika. Osim učenika i nastavnika matične škole, to su i učenici i nastavnici područnih škola Jarče Polje, Dubravci i Zagradci. Prvobitno je knjižnica matične škole Netretić bila smještena u prostoru pregrađene školske učionice, dakle u 5.30 x 4.60 m. S početkom školske godine 2004./05. preseljena je u novu prostoriju, površine 9 x 5.30 m. Ukupan knjižni fond trenutno je 3802 svezaka, uz 192 primjerka AV građe, te 41  elektroničke građe. Knjižnica posjeduje zavidan broj kvalitetnih naslova u referentnoj zbirci, zavičajnu zbirku, te zbirku starih knjiga (32 naslova) izdanih od kraja 19. stoljeća do 1945. godine. Pedagoško-psihološka literatura za nastavnike stalno se dopunjuje novim i aktualnim naslovima. 

Aktivnosti i događanja u školskoj knjižnici:

Djelatnost je usklađena s godišnjim Planom i programom rada škole, a sastoji se od odgojno-obrazovnog rada, stručnog rada i informacijske djelatnosti, stručnog usavršavanja i kulturne i javne djelatnosti. Kako s prvobitnim početkom rada školske knjižnice nije bio zaposlen i stručan djelatnik, pred knjižničarkom je bio velik zadatak da se knjižnično poslovanje: inventarizacija, signiranje, klasifikacija, katalogizacija, revizija i otpis uskladi sa stručnim standardima i propisima. U odgojno-obrazovnom dijelu posebno valja istaći sudjelovanje knjižničarke u programima izvannastavnih aktivnosti, posebno u pripremi školskog lista Slap te upućivanje učenika u jednostavne knjižnične poslove, nakon nastave ili na satovima razredne zajednice. Već niz godina knjižničarka sudjeluje u projektima poticanja čitanja zajedno s učiteljima predmetne i, naročito, razredne nastave. Odgojno-obrazovni i kulturni sadržaji ostvaruju se tijekom školske godine i predstavljanjem knjiga, tematskim izložbama te organizacijom književnih susreta i posjeta kinu i kazalištu. Budući da su učenici škole uglavnom putnici, čekajući prijevoz koriste sve pogodnosti koje im u zadovoljavanju odgojnih, obrazovnih i kulturnih potreba pruža školska knjižnica. 

Skip to content